Dit is een overzicht van onze veelgestelde vragen en antwoorden. Hopelijk vindt u hier snel opheldering voor prangende vragen.
Reserveren
Liever niet bellen omdat we het personeel – gezien het tekort in de markt – liever onze gasten willen laten verzorgen.
Een reservering gaat het snelste als je gebruik maakt van de roze knop “reserveren” op iedere pagina van onze website of op https://byami.nl/reserveren. Dit werkt op ieder apparaat.
Daar is ook ruimte voor een opmerking of verzoek. We nemen dan contact met jou op. We kunnen jullie alleen geen aparte ruimte of kamer bieden. Wel is er de mogelijkheid om het mezzanine te reserveren, indien beschikbaar.
Gebruik de link in uw bevestigingsmail om een gewenste reservering te wijzigen en de datum of de tijd te veranderen.
Gebruik de link in uw bevestigingsmail om een gewenste reservering af te zeggen of te annuleren.
Als u een foutmelding krijgt, probeert u te kort van tevoren af te zeggen. In dat geval: graag even bellen!
Als u online reserveert en u kunt uw gewenste datum en tijdslot kiezen, dan is er plek en bent u verzekert van die dag en tijd.
Als er geen plek is voor u en uw gasten, kunt u die data en tijdslots niet uitkiezen. Bellen heeft geen zin! Vol is vol.
Als u wel de datum, een tijdslot en het aantal personen in heeft gevuld maar u kunt niet kiezen uit onze “services” (à la carte, high tea of high gin, theatermenu, etc) dan is geen beschikbare tafel voor uw groep.
Verklein het aantal personen of kies een andere dag.
Je kunt niet speciaal voor het terras reserveren. Een reservering is geldig voor zowel binnen als ook buiten. Bij aankomst kun je vragen of jullie buiten mogen zitten. Indien beschikbaar krijg je dan een tafeltje buiten.
Je kunt bij ons een reservering maken voor morgen maar ook voor over 6 maanden. Maximaal 180 vooruit.
Groepen
Nee, de maximale groepsgrootte die wij kunnen verzorgen is 12 personen, ongeacht jullie relatie, geschiedenis, achtergrond of band. We hebben niet genoeg personeel om deze service te kunnen leveren.
Nee, sorry, we kunnen geen groepen van meer dan 20 personen comfortabel huisvesten én van een goede service voorzien. We hebben niet genoeg personeel om deze service te bieden.
Zakelijk kunnen wij u een shared lunch arrangement of meerkeuze driegangen diner bieden.
Nee. Zie boven.
Een zakelijke reservering toch weer afzeggen kan gratis tot 48 uur van tevoren. Lukt dit niet, dan zullen we gemaakte kosten moeten factureren.
Betalen
Nee, wij zijn een PIN only restaurant. Dat voorkomt overvallen en een bijbehorend trauma bij ons personeel. We hoeven ook geen duur wisselgeld meer te kopen bij de banken en zo zijn er nog veel meer voordelen.
Ja dat kan. Betalen per factuur is alleen mogelijk als u van tevoren een zakelijke aanvraag hebt gedaan. Dus niet achteraf als u klaar bent.
Wij vragen een aanbetaling bij arrangementen omdat wie die van tevoren voorbereiden en hiervoor kosten maken. Als jullie dan zonder bericht niet op komen dagen (no-show), dan verliezen we teveel kosten omdat dit helaas te vaak gebeurd. Een aanbetaling helpt dit voorkomen.
Zeg je zelf een reservering minimaal 24 van tevoren weer af, dan ontvang je de aanbetaling vanzelf teruggestort.
Zeg je zelf een reservering minimaal 24 van tevoren weer af, dan ontvang je de aanbetaling vanzelf volledig teruggestort.
Indien je ons gewoon bezoekt, wordt bij het afrekenen de aanbetaling in mindering gebracht.
Arrangementen
Nee helaas niet, baby showers zijn niet meer mogelijk in BY AMI.
Ja, tot en met 12 personen zijn groepsreserveringen mogelijk. Meer dan 12 kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee delen kleiner dan 12 splitst!
Jazeker, wij bieden u een theaterarrangement aan waarmee u kunt genieten van drie heerlijke gangen, vegan of non-vegan, en keurig op tijd voor de voorstelling klaar bent. Het is 1 minuut lopen naar het nieuwe Luxor theater vanaf ons terras.
Ja, wij garanderen dat jullie op tijd klaar zijn met het driegangen theaterarrangement en op tijd in de lobby van het Luxor zijn. We liggen op 1 minuut lopen van het nieuwe Luxor theater.
Groepen tot en met 12 personen kunnen bij ons plaatsnemen en zakelijk tot en met 20 personen.
We kunnen jullie alleen geen aparte ruimte of kamer bieden. Wel is er de mogelijkheid om het mezzanine te reserveren, indien beschikbaar.
Ja, tot en met 20 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk. Meer dan 20 kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee delen kleiner dan 20 splitst!
Groepen tot en met 12 personen kunnen bij ons plaatsnemen en zakelijk tot en met 20 personen.
We kunnen jullie alleen geen aparte ruimte of kamer bieden. Wel is er de mogelijkheid om het mezzanine te reserveren, indien beschikbaar.
Ja, tot en met 20 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk en wij kunnen u een shared lunch arrangement of meerkeuze driegangen diner bieden.
Meer dan 20 personen kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee of meer delen splitst!
Nee, sorry. Het meenemen van versieringen, aankleding, linten, confetti en andere zaken is niet toegestaan. Dit geeft alleen overlast na afloop.
Wel mogen jullie helium lucht ballonnen meenemen naar een High Tea.
Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.
Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.
Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.
Gerechten
Ja, wij hebben meerdere Halal gerechten. Deze zijn ook als zodanig op de menukaarten zichtbaar met een apart, duidelijk herkenbaar logo.
Ja, we hebben een goede keuze aan vegan gerechten op de kaart staan. De menu’s wisselen we regelmatig en we hebben steeds meer keuze uit vegan gerechten.
Ja, we hebben veel gerechten die vegetarisch zijn! Denk aan sandwiches, poke bowls, salades en zelfs bites voor tussendoor. Bij de hoofdgerechten is onze gevulde aubergine met bulgur en fèta populair.
Kinderen & Honden
Nee, wij hebben geen speciale menu’s voor (kleine) kinderen.
Jazeker, honden die zich rustig gedragen en goed bij of onder de tafel blijven liggen zijn geen probleem. Het liefst de hond aangelijnd bij de tafel houden. Van tijd tot tijd zullen andere honden in het restaurant naar binnen of buiten lopen en hierbij zou uw hond ook rustig moeten blijven.
Parkeren, Navigeren & route
Ja, onder ons bevindt zich de grote betaalde parkeergarage Q-park Boston-Seattle waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.
TIP: swipe bij binnenkomst je betaalpas. Als je vertrekt, en je gebruikt dezelfde pas, boekt hij automatisch het bedrag af en hoef je niet apart langs de betaalautomaat.
Met de auto navigeer je het beste naar de Q-park onder ons. Daar bevindt zich de grote betaalde parkeergarage Q-park Boston-Seattle waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.
Ons bezoekadres is: Antoine Platekade 983, 3072 ME Rotterdam
CORONA
Nee, we bezorgen niet meer.
Sorry, BY AMI biedt geen takeout, takeaway of afhalen meer, in welke vorm dan ook.
Op dit moment zijn mondkapjes niet verplicht. Dat kan per dag verschillen!
Ja, reserveren is verplicht hetzij van tevoren hetzij bij aankomst, indien er ruimte beschikbaar is.
Nee, dat kan niet meer. We hadden tijdelijk een online winkel of webshop maar die is gesloten.