By Ami

Over ons

BY AMI Urban Bistro, neemt je mee op een reis naar een fantastisch kleurrijk sprookjesboek. Ontdek de verschillende hoofdstukken in Den Haag en Rotterdam.
Rotterdam
Den Haag
Rotterdam
Rotterdam

Vragen?

Dit is een overzicht van onze veelgestelde vragen en antwoorden. Hopelijk vindt u hier snel opheldering voor prangende vragen.
Reserveren
Hoe kan ik reserveren?

Reserveren kunt u doen via de reserveer-knop op onze website, wij nemen geen telefonische reservering aan

Hoe kan ik een reservering wijzigen?

Gebruik de link in jouw bevestigingsmail om een gewenste reservering te wijzigen en de datum of de tijd te veranderen. Deze mail ontvang je automatisch na het maken van een reservering, mits je een geldig E-mailadres hebt ingevoerd, natuurlijk. Dus let daar op!

Hoe kan ik een reservering annuleren?

Gebruik de link in jouw bevestigingsmail om een gewenste reservering af te zeggen of te annuleren. Annuleren kan tot 24 uur van tevoren. Als je een foutmelding krijgt, probeer je te kort van tevoren af te zeggen. In dat geval: graag even bellen!

Hoe weet ik of er plek is op mijn gewenste datum?

Als u online reserveert kunt uw precies zien welke datum en tijden nog beschikbaar zijn. Ons reserveringssysteem loopt gelijk aan het aantal beschikbare plaatsen. Kunt u de gewenste datum of tijd niet aanklikken, betekend dit dat er op dat moment geen tafel vrij is.

Ik heb alles ingevuld online maar kan geen service kiezen! Alles is grijs en niet selecteerbaar.

Als u wel de datum, een tijdslot en het aantal personen in heeft gevuld maar u kunt niet kiezen uit onze “services” (à la carte, high tea, high cocktail of high gin, theatermenu, etc.) dan is geen beschikbare tafel voor uw groep. Verklein het aantal personen of kies een andere dag.

Kan ik reserveren voor het terras? We willen graag buiten zitten.

Speciaal voor het terras reserveren is niet mogelijk. U kunt wel uw voorkeur aangeven in de opmerkingen bij uw reservering. Wij doen ons uiterste best om aan uw wensen te voorzien.

Kan ik alvast reserveren voor volgende maand?

Je kunt bij ons een reservering maken voor morgen maar ook voor over 6 maanden. Maximaal 180 dagen vooruit. Minimaal een uur van tevoren.

Kan ik van tevoren bestellen?

Je kunt bij ons niet van tevoren een bestelling maken van de menu’s en die koppelen aan een reservering.

Groepen
Wij zijn een groepje vrienden, familie of huisgenoten maar groter dan 12, kan dat?

Online kunt u tot 12 personen reserveren. Is uw gezelschap groter. Neem contact op via het contactformulier. Voor groepen groter dan 12 personen bieden wij voor lunch een lunch arrangement aan en voor het diner een 3-gangen menu.

Wij zijn een zakelijke groep maar meer dan 24 personen, kan dat?

In Rotterdam, nee, sorry, we kunnen geen groepen van meer dan 24 personen comfortabel huisvesten én van een goede service voorzien. In Den Haag is dit wél mogelijk, maar informeer hier ook van tevoren via de E-mail om te kijken of het past. Zakelijk kunnen wij u een lunch arrangement of een 3-gangendiner aanbieden.

Hoe kan ik een zakelijke reservering afzeggen?

Er kan altijd iets tussendoor komen, dat begrijpen we. Een zakelijke reservering toch afzeggen kan gratis tot 48 uur van tevoren. Lukt dit niet, dan zullen we gemaakte kosten moeten factureren.

Betalen
Kan ik met cash betalen?

Nee, wij zijn een PIN only restaurant. Dat voorkomt overvallen en een bijbehorend trauma bij ons personeel.

Kan ik met creditcard betalen?

Ja, betalen met VISA, AMEX of Mastercard is mogelijk. Dit geldt voor zowel de (online) aanbetaling als ook bij het afrekenen in het restaurant.

Kan ik met Apple Pay betalen?

Ja, betalen met Apple Pay is mogelijk. Dit geldt voor zowel de (online) aanbetaling alsook bij het afrekenen in het restaurant.

Ik heb geen iDEAL, hoe kan ik toch een aanbetaling doen?

Indien u geen iDEAL betaling kunt doen, dan kunt u kiezen om via VISA of Mastercard creditcard, KBC/CBC betaling (Belgie), Giropay betaling (Duitsland) of Apple Pay (wereldwijd) de aanbetaling te voldoen.

Kunnen we een zakelijke lunch per factuur betalen?

Ja dat kan. Betalen per factuur is alleen mogelijk als u van tevoren een zakelijke aanvraag hebt gedaan. Wij rekenen €12,50 factuurkosten.

Waarom vragen wij een aanbetaling bij arrangementen en groepsreserveringen?

Wij vragen een aanbetaling bij het reserveren om no-shows te voorkomen en onze inkomsten te beschermen.

Krijg ik mijn aanbetaling terug?

Om uw aanbetaling terug te krijgen dient u uiterlijk 24 uur van tevoren uw reservering te annuleren. Gebruik hiervoor de link in de bevestigingsmail.

Arrangementen
Kunnen we bij jullie terecht voor een babyshower?

Wij verzorgen alleen babyshowers bij By Ami Den Haag. By Ami Rotterdam verzorgd geen babyshowers meer.

Wat kunnen wij verwachten van het theaterarrangement?

Heeft u een voorstelling in het Nieuwe Luxor theater en wilt u voor uw voorstelling een hapje eten, reserveer dan het theaterarrangement. Dit bestaat uit een 3-gangen menu met de keuze uit vis-, vlees- en vega(n)-gerechten. De prijs hiervoor is €44,95.  

Zijn we op tijd klaar met eten met jullie theaterarrangement?

Gemiddeld genomen bent u zo'n 1,5 uur bezig met een 3-gangenmenu bij ons. Houd hier rekening mee bij het reserveren. Vanaf By Ami Rotterdam is het 1 minuut lopen naar het Nieuwe Luxor theater.

Hebben jullie private dining mogelijkheden?

We bieden geen aparte ruimte of kamer aan. Zakelijke reserveringen vanaf 16 personen kunnen wij op onze locatie in Rotterdam exclusief de bovenverdieping aanbieden, mits deze beschikbaar is.

Kunnen we voor een afdelingsuitje bij jullie reserveren?

Ja, tot en met 24 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk. Vul hier voor het contactformulier in.

Hebben jullie zakelijke arrangementen voor lunch of diner?

Ja, tot en met 24 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk. Voor de mogelijkheden verwijs ik u naar onze arrangementen pagina.

Mogen wij versieringen meenemen naar een High Tea?

Nee, sorry. Het meenemen van versieringen, aankleding, linten, confetti en andere zaken is niet toegestaan. Dit geeft alleen overlast na afloop.Wel mogen jullie helium lucht ballonnen meenemen naar een High Tea.

Is het mogelijk om de High Tea vegan te maken?

Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.

Is het mogelijk om de High Tea lactosevrij te maken?

Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.

Is het mogelijk om de High Tea glutenvrij te maken?

Ja, wij kunnen de High Tea glutenvrij aanbieden. U kunt in de opmerkingen bij uw reservering aangeven als u de High Tea graag glutenvrij wilt.

Mag ik mijn eigen consumpties zoals drinken of gebak meenemen?

Eigen consumpties bij BY AMI zijn niet toegestaan. Zowel bij een a la carte bezoek als bij een van onze arrangementen.

Gerechten
Zijn jullie gerechten Halal?

Ja, wij hebben meerdere Halal gerechten. Deze zijn ook als zodanig op de menukaarten zichtbaar met een apart, duidelijk herkenbaar logo.

Hebben jullie vegan gerechten?

Ja, we hebben een goede keuze aan vegan gerechten op de kaart staan. De menu’s wisselen we regelmatig en we hebben steeds meer keuze uit vegan gerechten.

Hebben jullie vegetarische gerechten?

Ja, we bieden een ruime selectie aan vegetarische gerechten. Welke dit zijn kunt u terugvinden op onze menukaarten.

Mag ik mijn eigen consumpties zoals drinken of gebak meenemen?

Eigen consumpties bij BY AMI zijn niet toegestaan. Zowel bij een a la carte bezoek als bij een van onze arrangementen.

Kinderen & Honden
Hebben jullie een kinderarrangement of kindermenu?

Ja, wij bieden een kindermenu aan met de keuze uit een kroket, mini-hamburger, crunchy chicken of een stukje witvis in combinatie met frietjes en een salade

Zijn honden toegestaan?

Jazeker, honden die zich rustig gedragen en goed bij of onder de tafel blijven liggen zijn geen probleem. Het liefst de hond aangelijnd bij de tafel houden. Van tijd tot tijd zullen andere honden in het restaurant naar binnen of buiten lopen en hierbij zou uw hond ook rustig moeten blijven.

Parkeren, Navigeren & Route
Kan ik in de buurt van BY AMI parkeren?

Ja, in Rotterdam bevindt zich de grote betaalde parkeergarage Q-Park Boston-Seattle onder ons gebouw, waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.In Den Haag is de Q-Park Torengarage de dichtstbijzijnde parkeergarage.TIP: swipe bij binnenkomst je betaalpas. Als je vertrekt, en je gebruikt dezelfde pas, boekt hij automatisch het bedrag af en hoef je niet apart langs de betaalautomaat. Q-park biedt ook de mogelijkheid van tevoren een parkeer te reserveren mbv het kenteken van de auto.
Onze locatie in Rotterdam bevindt zich op loopafstand van het Wilhelminaplein en is daarom ook goed met het OV te bereiken.

Hoe navigeer ik naar restaurant BY AMI?

Met de auto navigeer je het beste naar de grote betaalde parkeergarage Q-Park Boston-Seattle in Rotterdam waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.Voor Den Haag, navigeer opQ-Park Torengarage. Adres: Geest 1, Den Haag

Wat is het adres van BY AMI?

Ons bezoekadressen zijn:
* Antoine Platekade 983, 3072 ME Rotterdam
* Prinsestraat 5a, 2513 CA Den Haag

Takeaway, Takeout & Delivery
Heeft BY AMI takeout of kan ik een bestelling afhalen?

Sorry, BY AMI biedt geen takeout, takeaway of afhalen meer, in welke vorm dan ook.

Kan ik BY AMI eten laten bezorgen?

Nee, we bezorgen niet meer.

Kan ik bij BY AMI online bestellen of van tevoren een bestelling doorgeven?

Nee, dat kan niet meer. We hadden tijdelijk een online winkel of webshop maar die is gesloten.